Wysłany: 12 Listopad 2012, 01:22 Ecclesia in Medio Oriente 85-87
Ewangelizacja i dzia³alno¶æ charytatywna misj± Ko¶cio³a
85. Przekazywanie wiary chrze¶cijañskiej jest dla Ko¶cio³a istotn± misj±. Aby lepiej sprostaæ wyzwaniom dzisiejszego ¶wiata, zachêci³em wszystkich wiernych Ko¶cio³a do nowej ewangelizacji. Je¶li ma ona przynie¶æ owoce, musi odbywaæ siê w wierno¶ci wobec wiary w Jezusa Chrystusa. „Biada mi, gdybym nie g³osi³ Ewangelii!” (1 Kor 9, 16) wykrzykn±³ Pawe³. W zmieniaj±cej siê obecnej sytuacji ta nowa ewangelizacja pragnie u¶wiadomiæ wierz±cemu, ¿e jego ¶wiadectwo ¿ycia nadaje moc jego s³owu, gdy o¶miela siê on mówiæ o Bogu otwarcie i odwa¿nie, aby g³osiæ Dobr± Nowinê o zbawieniu. Równie¿ ca³y Ko¶ció³ katolicki na Bliskim Wschodzie jest wezwany, wraz z Ko¶cio³em powszechnym, do zaanga¿owania siê w tê ewangelizacjê, z rozeznaniem bior±c pod uwagê aktualny kontekst spo³eczny i kulturowy, potrafi±c rozpoznawaæ jego oczekiwania i ograniczenia. Jest to przede wszystkim wezwanie, by pozwoliæ siê ponownie ewangelizowaæ przez spotkanie z Chrystusem. Jest to wezwanie skierowane do ka¿dej wspólnoty ko¶cielnej, a tak¿e do ka¿dego z jej cz³onków. Bo, jak przypomnia³ papie¿ Pawe³ VI: „Kto przyj±³ Ewangeliê, z kolei ewangelizuje innych. To jest dowodem prawdy, to jest probierzem ewangelizacji: bo nie mo¿na poj±æ, ¿eby kto¶ przyj±³ S³owo i po¶wiêci³ siê Królestwu, a równocze¶nie nie sta³ siê jego ¶wiadkiem i g³osicielem” .
86. Wa¿nym zadaniem jest pog³êbienie sensu teologicznego i duszpasterskiego ewangelizacji, aby „dzieliæ siê nieocenionym darem, jaki Bóg zechcia³ nam uczyniæ, dopuszczaj±c nas do udzia³u w swoim ¿yciu” . Refleksja ta powinna byæ otwarta na dwa wymiary – ekumeniczny i miêdzyreligijny – bêd±ce nieod³±czn± czê¶ci± powo³ania i misji, w³a¶ciwych Ko¶cio³owi katolickiemu na Bliskim Wschodzie.
87. Od kilku lat obecne s± na Bliskim Wschodzie ruchy ko¶cielne i nowe wspólnoty. S± one darem Ducha dla naszych czasów. Choæ nie wolno gasiæ Ducha (por. 1 Tes 5, 19), obowi±zkiem ka¿dego i ka¿dej wspólnoty jest oddanie swego charyzmatu w s³u¿bie dobru wspólnemu (por. 1 Kor 12, 7). Ko¶ció³ katolicki na Bliskim Wschodzie cieszy siê ze ¶wiadectwa wiary i komunii braterskiej tych wspólnot, w których gromadz± siê chrze¶cijanie z ró¿nych Ko¶cio³ów, bez pomieszania ani te¿ prozelityzmu. Zachêcam cz³onków tych ruchów i wspólnot, aby byli twórcami komunii i ¶wiadkami pokoju, który pochodzi od Boga, w jedno¶ci z biskupem miejsca i zgodnie z jego wytycznymi duszpasterskimi, bior±c pod uwagê historiê, liturgiê, duchowo¶æ i kulturê Ko¶cio³a lokalnego . Uka¿± oni w ten sposób sw± wielkoduszn± postawê i swe pragnienie s³u¿enia Ko¶cio³owi lokalnemu i Ko¶cio³owi powszechnemu. Wreszcie, ich dobra integracja bêdzie wyra¿a³a jedno¶æ w ró¿norodno¶ci i dopomo¿e w nowej ewangelizacji.
Przekazywanie wiary chrze¶cijañskiej jest dla Ko¶cio³a istotn± misj±. Aby lepiej sprostaæ wyzwaniom dzisiejszego ¶wiata, zachêci³em wszystkich wiernych Ko¶cio³a do nowej ewangelizacji
Nowa ewangelizacja pragnie u¶wiadomiæ wierz±cemu, ¿e jego ¶wiadectwo ¿ycia nadaje moc jego s³owu
Jest to przede wszystkim wezwanie, by pozwoliæ siê ponownie ewangelizowaæ przez spotkanie z Chrystusem
Sa dwa wymiary ewangelizacyjne – ekumeniczny i miêdzyreligijny – bêd±ce nieod³±czn± czê¶ci± powo³ania i misji, w³a¶ciwych Ko¶cio³owi katolickiemu na Bliskim Wschodzie.
Od kilku lat obecne s± na Bliskim Wschodzie ruchy ko¶cielne i nowe wspólnoty. S± one darem Ducha dla naszych czasów. Choæ nie wolno gasiæ Ducha (por. 1 Tes 5, 19), obowi±zkiem ka¿dego i ka¿dej wspólnoty jest oddanie swego charyzmatu w s³u¿bie dobru wspólnemu (por. 1 Kor 12, 7)
Ko¶ció³ katolicki na Bliskim Wschodzie cieszy siê ze ¶wiadectwa wiary i komunii braterskiej tych wspólnot, w których gromadz± siê chrze¶cijanie z ró¿nych Ko¶cio³ów, bez pomieszania ani te¿ prozelityzmu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum