Tajemnice Radosne:
1.Zwiastowanie Maryi, iz jest matka Syna Bo?ego.
2.Nawiedzenie Swietej Elzbiety.
3.Narodzenie Pana Jezusa.
4.Ofiarowanie Jezusa w Swiatyni.
5.Odnalezienie Pana Jezusa wsrod uczonych w Swiatyni.
------------------------------------------------
//
Aby¶my ¿yli
Ton± nasze wzruszenia
Jedne po drugich wrzucane
W bezkresn± studniê czasu
A na pustyni
Logicznie umotywowanego bezsensu
Nasze marzenia rozsypuj± siê
W figury zupe³nie iluzorycznej
Przypadkowo¶ci
Chwilowych poruszeñ
Na twardej powierzchni skóry
Kosmicznego milczenia
Ropieje rana ludzkiego g³osu
Odwieczny kompozytorze
Muzyczny wirtuozie ka¿dej
Nawet najbardziej banalnej chwili
W³±cz nas do Twojej symfonii
Spraw aby¶my ¿yli
-O.Zygmunt Kwiatkowski
W tym Roku Wiary modlmy sie o wiare w Jezusa Chrystusa
i o opieke Opatrznosci Bozej dla nas i naszych bliskich,
i bysmy chcieli i umieli swiadczyc o Bogu wszedzie, gdzie nas Bog posle...
od wszelakich zlych przygod racz nas zawsze wybawiac Panno chwalebna i blogoslawiona
Maryjo, pros z nami Ducha Swietego o
mi³o¶æ, rado¶æ, pokój, cierpliwo¶æ, uprzejmo¶æ, dobroæ, wierno¶æ, ³agodno¶æ, opanowanie.
Modlmy sie za dusze naszych bliskich zmarlych.
Modlmy sie o pokoj w Syrii i na swiecie.
Modlmy sie za nas samych.
Aby publiczne wyznawanie wiary i modlitwa by³y dla wiernych ¼ród³em ¿ycia.
Aby Ko¶cio³y partykularne na terytoriach misyjnych by³y znakiem i narzêdziem nadziei i zmartwychwstania.
//
W Imie Ojca i Syna i Ducha Swietego. Amen
Wierze w Boga... Ojcze nasz...
(O wiare, nadzieje i milosc): Zdrowas Maryjo... Zdrowas Maryjo... Zdrowas Maryjo...
Chwala Ojcu i Synowi i Duchowi Swietemu ... +---o---o-o-o---o
-------------- 1.Zwiastowanie Maryi, iz jest matka Syna Bozego. ----------------
Po do¶wiadczeniu pocieszenia przyjdzie poznanie. Przyjdzie ¶wiat³o. Bóg objawi sens swoich dzia³añ, Bóg objawi drogê i poprowadzi – tak jak Maryja otrzyma³a ¶wiat³o, poznanie co do Bo¿ych zamiarów: "poczniesz…, porodzisz…, nadasz Mu imiê…". Po do¶wiadczeniu g³êbokiej samotno¶ci, niezrozumienia, ciemno¶ci, zagubienia, rozdarcia, niepewno¶ci, nawet lêku – przychodzi pocieszenie, poznanie i wej¶cie w jeszcze g³êbszy dialog z Bogiem. Dialog tak g³êboki, tak osobisty, ¿e cz³owiek przestaje siê ju¿ lêkaæ, przestaje siê baæ tajemnicy… Jest w stanie wyraziæ zgodê na stan, w który Bóg go wprowadzi³. "Niech mi siê stanie"…
http://pierzchalski.ecclesia.org.pl
Ojcze nasz ... Zdrowas Maryjo ... Zdrowas Maryjo ... ................. Chwala Ojcu i Synowi i Duchowi Swietemu ... +---o---o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o
-------------- 2.Nawiedzenie Swietej Elzbiety. -------------
„Maryja wybra³a siê w drogê…” – Maryja symbolizuje tych wszystkich, którzy id± ku innym, nios±c im Boga. Maryja w momencie, gdy wyrusza w drogê do domu El¿biety i Zachariasza by³a brzemienna, nosi³a w sobie Boga. Maryja wyruszaj±ca do El¿biety jest monstrancj± Boga. Bóg jest w Niej ukryty, Ona jest pe³na Boga, brzemienna Bogiem. Mo¿na powiedzieæ, ¿e wêdrówka Maryi nios±cej ukrytego Boga to pierwsza w dziejach ¶wiata procesja Bo¿ego Cia³a. Maryja przynosi ¶wiatu Boga, Maryja, wêdruj±c do El¿biety, wnosi do ¶wiata obecno¶æ ukrytego Boga. Jest jak monstrancja, jest naczyniem, w którym Bóg siê ukry³.
Ojcze nasz ... Zdrowas Maryjo ... Zdrowas Maryjo ... ................. Chwala Ojcu i Synowi i Duchowi Swietemu ... +---o---o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o
-------------- 3.Narodzenie Pana Jezusa. --------------------------
Rado¶æ by³a nie tylko st±d, ¿e pasterze s³yszeli anio³ów, i blask wielki na hali, choæ by³a noc. Po przyj¶ciu do stajenki patrzyli na Jezusa, rozmawiali z Maryj± i Józefem. St±d pog³êbienie i utrwalenie w nich rado¶ci. Rozmawiaj±c i patrz±c na Nowonarodzonego przejmowali swoimi zmys³ami to, co by³o ich pokojem i rado¶ci± i dum±. Szukajmy tych, którzy trwaj± w pokoju i rado¶ci. Rozmawiajmy o tym, co przynosi rado¶æ serca, a tym samym uwalnia od niepokoju.
Ojcze nasz ... Zdrowas Maryjo ... Zdrowas Maryjo ... ................. Chwala Ojcu i Synowi i Duchowi Swietemu ... +---o---o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o
-------------- 4.Ofiarowanie Jezusa w Swiatyni. --------------------
Maryja s³ucha i rozwa¿a w sercu. To, co us³ysza³a podczas ofiarowania Syna by³o umocnieniem na ból, który pojawi³ siê wraz z Nim. Ofiarowanie zawsze ³±czy siê z cierpieniem. Maryja odda³a Ojcu swoje i Jego Dziecko, Mi³o¶æ nieba i ziemi. Ofiarowanie to tracenie tego, co jest cz³owiekowi bliskie, kochane, niezwykle wa¿ne. Tracenie dokonuje siê przed Bogiem i ze wzglêdu na Niego. Dlatego takie tracenie jest mi³o¶ci±. I owo tracenie jest równocze¶nie zyskaniem wiêcej, ni¿ dajemy. Bóg Ojciec przyjmuje Syna i oddaje Go "na nowo" w rêce Maryi. Ofiarowanie jest aktem zaufania Boga w stosunku do cz³owieka.
Ojcze nasz ... Zdrowas Maryjo ... Zdrowas Maryjo ... ................. Chwala Ojcu i Synowi i Duchowi Swietemu ... +---o---o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o
-------------- 5.Odnalezienie Pana Jezusa wsrod uczonych w Swiatyni. ------------------
"Po skoñczonych uroczysto¶ciach zosta³ Jezus". Cz³owiek zostaje w tym i z tym, co prze¿y³, co go poruszy³o. Nie mo¿na odej¶æ od tego, co bliskie, od tego, co sta³o mi siê bliskie, od kogo¶, kogo w ten sposób prze¿y³em i prze¿ywam (od Ojca). Uroczysto¶ci, to jeden wymiar, a mój sposób reagowania na nie, to drugi. Niekiedy uczestniczymy w rozmy¶laniu, a potem do niego nie wracamy, bo tam nic nie zostawili¶my, bo tam nic naszego nie zosta³o.
Ojcze nasz ... Zdrowas Maryjo ... Zdrowas Maryjo ... ................. Chwala Ojcu i Synowi i Duchowi Swietemu ... +---o---o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o---o-o-o-o-o-o-o-o-o-o---o
O mój Jezu, przebacz nam nasze grzechy, chroñ od ognia piekielnego; zaprowad¼ do nieba wszystkie dusze, a szczególnie te, które najwiêcej potrzebuj± Twego Mi³osierdzia ".
Czym siê Panu odp³acê za wszystko, co mi wy¶wiadczy³?
Podniosê kielich zbawienia i wezwê imienia Pana.
Eucharystia jest dziekczynieniem i kazde ludzkie podziekowanie do niej ma odniesienie . Szczyt duchowosci, to ZYCIE EUCHARYSTYCZNE.
Wype³niê me ¶luby dla Pana przed ca³ym Jego ludem.
Cenna jest w oczach Pana ¶mieræ Jego ¶wiêtych.
Dlaczego mowa o smierci? Jak to rozumiec? Moze chodzi o to, aby nie budowac sobie ani w sobie iluzji sukesu wedlug kryteriow tego zmaterializowanego, konsumpcyjnego swiata? Moze chodzi o zyciu integralnym, o takim do ktorego nalezy rowniez umieranie czlowieka.
O Panie, jestem Twoim s³ug±, jam s³uga Twój, syn Twej s³u¿ebnicy.
Ty rozerwa³e¶ moje kajdany: Tobie z³o¿ê ofiarê pochwaln± i wezwê imienia Pana.
Sluga radosny, wdzieczny jak ..... Maryja. Tylu mamy swietych - czystych i pieknych slug Boga! Niech dzisiejszy dzien bedzie odnowa z nimi wiezi, na chwale Boga
Wype³niê me ¶luby dla Pana przed ca³ym Jego ludem.
Cenna jest w oczach Pana ¶mieræ Jego ¶wiêtych.
Tak w ¿yciu jak i w ¶mierci nale¿ymy do Pana...
¦mieræ mo¿e byæ odebraniem ¿ycia, przed którym cz³owiek siê broni, ale te¿ mo¿e byæ zawsze pokornym oddaniem ¿ycia w rêce Pana. Taka ¶mieræ jest jakim¶ wspó³uczestnictwem w ¶mierci Jezusa, jest jakim¶ udzia³em w zbawianiu ¶wiata. Ka¿da ¶mieræ mo¿e byæ chwil± uwielbienia Boga, oddania siê w Jego rêce... Taka ¶mieræ jest cenna w oczach Pana.
My¶lê o tym nieraz i chcia³abym, ¿eby moja ¶mieræ by³a taka.
O Panie, jestem Twoim s³ug±, jam s³uga Twój, syn Twej s³u¿ebnicy.
Ty rozerwa³e¶ moje kajdany: Tobie z³o¿ê ofiarê pochwaln± i wezwê imienia Pana.
Ty rozerwa³e¶ moje kajdany Panie...Ty wyprowadzasz mnie z moich zniewoleñ, Ty sprawiasz, ¿e rodzi siê we mnie nowy cz³owiek, Ty pokaza³e¶ mi zupe³nie now± drogê i na tej drodze nieustannie mnie podtrzymujesz...
Niech Imiê Pana bêdzie uwielbione...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz gÅ‚osować w ankietach Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum