Strona Główna nasz DOM
www.netparafia.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  Chat

Poprzedni temat «» NastÄ™pny temat
MODLITWY I INTENCJE MODLITW
Autor Wiadomość
ElzbietaS
Elzbieta


Miejscowosc: Tokio
WysÅ‚any: 21 Maj 2013, 04:33   MODLITWY I INTENCJE MODLITW

W tym Roku Wiary modlmy sie o wiare w Jezusa Chrystusa
i o opieke Opatrznosci Bozej dla nas i naszych bliskich,
i bysmy chcieli i umieli swiadczyc o Bogu wszedzie, gdzie nas Bog posle...


od wszelakich zlych przygod racz nas zawsze wybawiac Panno chwalebna i blogoslawiona

Maryjo, pros z nami Ducha Swietego o
mi³o¶æ, rado¶æ, pokój, cierpliwo¶æ, uprzejmo¶æ, dobroæ, wierno¶æ, ³agodno¶æ, opanowanie.


Modlmy sie za dusze naszych bliskich zmarlych.
Modlmy sie o pokoj w Syrii i na swiecie.
Modlmy sie za nas samych.

Aby odpowiedzialni za wymiar sprawiedliwo¶ci kierowali siê zawsze uczciwo¶ci± i prawym sumieniem.
Aby seminaria, zw³aszcza Ko¶cio³ów misyjnych, formowa³y pasterzy wed³ug Serca Chrystusa, ca³kowicie oddanych g³oszeniu Ewangelii.
Ostatnio zmieniony przez ElzbietaS 21 Maj 2013, 06:51, w caÅ‚oÅ›ci zmieniany 2 razy  
 
 
ElzbietaS
Elzbieta


Miejscowosc: Tokio
WysÅ‚any: 21 Maj 2013, 04:41   

Modlmy sie o owoce Swiatla Ducha Swietego w nas.
Modlmy sie o nasza wrazliwosc na drugiego czlowieka, o cierpliwosc i spokoj serca.
 
 
Abuna Zygmunt
Abuna Zygmunt


Miejscowosc: Aleppo
WysÅ‚any: 21 Maj 2013, 08:20   

Wczoraj w nocy przeczytalem lakonicznie sformulowana wiadomosc o dwoch osobach z moich grup alepinskich ktore zostaly poszkodowane przez strzelanine czy wybuchy. Pierwsza osoba to Razyk, mlody mezczyzna, zonaty, nauczyciel matematyki, majacy dwoje dzieci. Druga osoba jest Jina, pieknie pracujaca w Kosciele mloda kobieta, majaca charyzmat pracy z dziecmi i mlodzieza. Czekam na wiecej wiadomosci. Modle, sie aby ich obrazenia byly minimalne i aby mogli sie z nich wyleczyc, aby znalezli odpowiednia pomoc medyczna, wsparcie ze strony innych, o sile ducha.
 
 
wiesia
wkaczor

Miejscowosc: Lublin
WysÅ‚any: 21 Maj 2013, 16:40   

Módlmy siê odmawiaj±c Nowennê Ku Czci Naj¶wiêtszego Sakramentu. W tym po¶cie ze wzglêdu na jego d³ugo¶æ podajê modlitwy tylko na pierwsze trzy dni. Dalsze dni Nowenny w nastêpnych postach.

NOWENNA KU CZCI NAJ¦WIÊTSZEGO SAKRAMENTU

(od wtorku po Uroczysto¶ci Zes³ania Ducha ¦wiêtego do ¶rody przed ¦wiêtem Bo¿ego Cia³a)

¬ród³o: http://bog-w-moim-balaganie.blog.onet.pl

Dzieñ pierwszy

KO¦CIÓ£ ¯YJE DZIÊKI EUCHARYSTII

Ta prawda wyra¿a nie tylko codzienne do¶wiadczenie wiary, ale zawiera w sobie istotê tajemnicy Ko¶cio³a.
Na ró¿ne sposoby Ko¶ció³ do¶wiadcza z rado¶ci±, ¿e nieustannie urzeczywistnia siê obietnica: «A oto Ja jestem z wami przez wszystkie dni, a¿ do skoñczenia ¶wiata» (Mt 28, 20).
Dziêki Naj¶wiêtszej Eucharystii, w której nastêpuje przeistoczenie chleba i wina w Cia³o i Krew Pana, raduje siê t± obecno¶ci± w sposób szczególny.
Od dnia Zes³ania Ducha ¦wiêtego, w którym Ko¶ció³, Lud Nowego Przymierza, rozpocz±³ swoje pielgrzymowanie ku ojczy¼nie niebieskiej, Naj¶wiêtszy Sakrament niejako wyznacza rytm jego dni, wype³niaj±c je ufn± nadziej±.(…)
Ofiara eucharystyczna jest «¼ród³em i zarazem szczytem ca³ego ¿ycia chrze¶cijañskiego».
«W Naj¶wiêtszej Eucharystii zawiera siê bowiem ca³e dobro duchowe Ko¶cio³a, to znaczy sam Chrystus, nasza Pascha i Chleb ¿ywy, który przez swoje o¿ywione przez Ducha ¦wiêtego i o¿ywiaj±ce Cia³o daje ¿ycie ludziom».
Dlatego te¿ Ko¶ció³ nieustannie zwraca swe spojrzenie ku swojemu Panu, obecnemu w Sakramencie O³tarza, w którym objawia On w pe³ni ogrom swej mi³o¶ci.
(Encyklika Ecclesia de Eucharystia vivit, 1)

Modlitwa
Bo¿e, Ty w Naj¶wiêtszym Sakramencie zostawi³e¶ nam pami±tkê swej mêki; daj nam tak± czci± otaczaæ ¶wiête tajemnice Cia³a i Krwi Twojej, aby¶my nieustannie doznawali owoców Twego odkupienia. Który ¿yjesz i królujesz na wieki wieków. Amen.

Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana (odmawiana codziennie).


Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana


Kyrie eleison. Chryste eleison. Kyrie eleison
Chryste, us³ysz nas. Chryste, wys³uchaj nas.
Ojcze z nieba Bo¿e, zmi³uj siê nad nami.
Synu, Odkupicielu ¶wiata, Bo¿e, zmi³uj siê nad nami.
Duchu ¦wiêty, Bo¿e, zmi³uj siê nad nami.
¦wiêta Trójco, jedyny Bo¿e, zmi³uj siê nad nami.
Krwi Chrystusa, Jednorodzonego Syna Ojca Przedwiecznego, wybaw nas
Krwi Chrystusa, wcielonego S³owa Bo¿ego,
Krwi Chrystusa, nowego i wiecznego Przymierza,
Krwi Chrystusa, przy konaniu w Ogrójcu sp³ywaj±ca na ziemiê,
Krwi Chrystusa, tryskaj±ca przy biczowaniu,
Krwi Chrystusa, brocz±ca spod cierniowej korony,
Krwi Chrystusa, przelana na Krzy¿u,
Krwi Chrystusa, zap³ato naszego zbawienia,
Krwi Chrystusa, bez której nie ma przebaczenia,
Krwi Chrystusa, która poisz i oczyszczasz dusze w Eucharystii,
Krwi Chrystusa, zdroju mi³osierdzia,
Krwi Chrystusa, zwyciê¿aj±ca z³e duchy,
Krwi Chrystusa, mêstwo Mêczenników,
Krwi Chrystusa, mocy Wyznawców,
Krwi Chrystusa, rodz±ca Dziewice,
Krwi Chrystusa, ostojo zagro¿onych,
Krwi Chrystusa, och³odo pracuj±cych,
Krwi Chrystusa, pociecho p³acz±cych,
Krwi Chrystusa, nadziejo pokutuj±cych,
Krwi Chrystusa, otucho umieraj±cych,
Krwi Chrystusa, pokoju i s³odyczy serc naszych,
Krwi Chrystusa, zadatku ¿ycia wiecznego,
Krwi Chrystusa, wybawienie dusz z otch³ani czy¶æcowych,
Krwi Chrystusa, wszelkiej chwa³y i czci najgodniejsza,

Baranku Bo¿y, który g³adzisz grzechy ¶wiata, przepu¶æ nam Panie.
Baranku Bo¿y, który g³adzisz grzechy ¶wiata, wys³uchaj nas Panie.
Baranku Bo¿y, który g³adzisz grzechy ¶wiata, zmi³uj siê nad nami.

V. Odkupi³e¶ nas, Panie, Krwi± Swoj±.
R. I uczyni³e¶ nas Królestwem Boga naszego.

Módlmy siê:
Wszechmog±cy, wieczny Bo¿e, który¶ Jednorodzonego Syna Swego ustanowi³ Odkupicielem ¶wiata i Krwi± Jego da³ siê przeb³agaæ, daj nam, prosimy, godnie czciæ zap³atê naszego zbawienia i dziêki niej doznaæ obrony od z³a doczesnego na ziemi, aby¶my wiekuistym szczê¶ciem radowali siê w niebie. Przez tego¿ Chrystusa Pana naszego.
Amen.




Dzieñ drugi
KO¦CIÓ£ RODZI SIÊ Z TAJEMNICY PASCHALNEJ

Ko¶ció³ rodzi siê z tajemnicy paschalnej. W³a¶nie dlatego Eucharystia, która w najwy¿szym stopniu jest sakramentem tajemnicy paschalnej, stanowi centrum ¿ycia eklezjalnego. Dostrzegamy to ju¿ w pierwszych relacjach o ¿yciu Ko¶cio³a, jakie znajdujemy w Dziejach Apostolskich: «Trwali oni w nauce Aposto³ów i we wspólnocie, w ³amaniu chleba i w modlitwach» (2, 42).
«£amanie chleba» oznacza w³a¶nie Eucharystiê.
Po dwóch tysi±cach lat nadal urzeczywistniamy ten pierwotny obraz Ko¶cio³a.
Gdy to czynimy podczas sprawowania Eucharystii, mamy przed oczyma duszy misterium paschalne: to, co wydarzy³o siê w wieczór Wielkiego Czwartku, podczas Ostatniej Wieczerzy i po niej.

Ustanowienie Eucharystii uprzedza³o bowiem w sposób sakramentalny wydarzenia, które wkrótce mia³y nast±piæ, pocz±wszy od konania w Getsemani.
Widzimy znów Pana Jezusa, który wychodzi z Wieczernika, schodzi z uczniami w dó³, a¿eby przekroczyæ potok Cedron i wej¶æ do Ogrodu Oliwnego. W Ogrodzie tym do dnia dzisiejszego zachowa³y siê niektóre bardzo stare drzewa oliwne. Mo¿e by³y nawet ¶wiadkami tego, co dokona³o siê w ich cieniu owego wieczoru, gdy Chrystus na modlitwie do¶wiadcza³ ¶miertelnej trwogi, «a Jego pot by³ jak gêste krople krwi, s±cz±ce siê na ziemiê» (por. £k 22, 44). Rozpoczyna³o siê przelewanie krwi – tej samej Krwi, któr± nieco wcze¶niej ofiarowa³ Ko¶cio³owi jako napój zbawienia w sakramencie Eucharystii; ostatecznie zostanie wylana na Golgocie i stanie siê narzêdziem naszego Odkupienia: «Chrystus, zjawiwszy siê jako arcykap³an dóbr przysz³ych, [–] nie przez krew koz³ów i cielców, lecz przez w³asn± krew wszed³ raz na zawsze do Miejsca ¦wiêtego i osi±gn±³ wieczne odkupienie» (Hbr 9, 11-12). (Encyklika Ecclesia de Eucharystia vivit, 3)

Modlitwa
Panie Bo¿e, wierzymy i wyznajemy, ¿e Jezus Chrystus narodzony z Dziewicy Maryi i umêczony na krzy¿u jest obecny w Naj¶wiêtszym Sakramencie, spraw, aby¶my z tego Boskiego ¼ród³a czerpali ³askê wiecznego zbawienia. Przez Chrystusa Pana naszego.
Amen.

Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana.

Dzieñ trzeci
GODZINA JEZUSA
AGONIA W OGRÓJCU

Pomimo, ¿e doznaje niezmiernej trwogi, Chrystus nie ucieka przed swoj± „godzin±”: „I có¿ mam powiedzieæ? Ojcze, wybaw Mnie od tej godziny. Ale¿ w³a¶nie dlatego przyszed³em na tê godzinê” (J 12, 27). Pragnie, a¿eby uczniowie Mu towarzyszyli, a jednak do¶wiadcza samotno¶ci i opuszczenia: „Tak, jednej godziny nie mogli¶cie czuwaæ ze Mn±? Czuwajcie i módlcie siê, aby¶cie nie ulegli pokusie” (Mt 26, 40-41). Tylko Jan pozostanie pod krzy¿em, tu¿ obok Maryi i pobo¿nych niewiast. Agonia w Ogrójcu by³a wprowadzeniem do wielkopi±tkowej agonii na krzy¿u. W „pami±tce” Kalwarii jest obecne to wszystko, czego Chrystus dokona³ przez swoj± mêkê i ¶mieræ. A zatem nie brakuje równie¿ tego, co Chrystus uczyni³ dla Matki ku naszemu po¿ytkowi. To Jej w³a¶nie powierza umi³owanego ucznia, a w nim powierza ka¿dego z nas: „Oto syn Twój!”. Podobnie mówi do ka¿dego z nas: „Oto Matka twoja!” (por. J 19, 26-27).
Prze¿ywanie w Eucharystii pami±tki ¶mierci Chrystusa zak³ada tak¿e nieustanne przyjmowanie tego daru. Oznacza to, ¿e –na wzór Jana– przyjmiemy do siebie Tê, która za ka¿dym razem jest nam dawana za Matkê. Oznacza jednocze¶nie podjêcie zadania upodabniania siê do Chrystusa w szkole Matki i zgodê na to, aby nam towarzyszy³a. Z Ko¶cio³em i jako Matka Ko¶cio³a, Maryja jest obecna w ka¿dej z naszych celebracji eucharystycznych. Je¶li pojêcia Ko¶ció³ i Eucharystia s± ze sob± nierozerwalnie zwi±zane, to samo dotyczy Maryi i Ko¶cio³a. Równie¿ dlatego ju¿ od czasów staro¿ytnych w Ko¶cio³ach Wschodu i Zachodu jednomy¶lnie wspominano Maryjê podczas celebracji eucharystycznej.
(Encyklika Ecclesia de Eucharystia vivit, 4. 57)

Modlitwa
Panie Bo¿e nasz, daj nam godnie wielbiæ ukrytego w Naj¶wiêtszym Sakramencie Twojego Syna, który zosta³ za nas zabity jak baranek, aby¶my mogli ogl±daæ Go w wiecznej chwale, który ¿yje i króluje na wieki wieków. Amen.

Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana.
 
 
wiesia
wkaczor

Miejscowosc: Lublin
WysÅ‚any: 21 Maj 2013, 16:49   

Dzieñ czwarty

TAJEMNICA WIARY

Nawet wtedy bowiem, gdy Eucharystia jest celebrowana na ma³ym o³tarzu wiejskiego ko¶cio³a, jest ona wci±¿ poniek±d sprawowana na o³tarzu ¶wiata. Jednoczy niebo z ziemi±. Zawiera w sobie i przenika ca³e stworzenie. Syn Bo¿y sta³ siê cz³owiekiem, aby w najwy¿szym akcie uwielbienia przywróciæ ca³e stworzenie Temu, który je uczyni³ z niczego. I w ten sposób On – Najwy¿szy i Wieczny Kap³an – wchodz±c do odwiecznego sanktuarium przez swoj± krew przelan± na Krzy¿u, zwraca Stwórcy i Ojcu ca³e odkupione stworzenie. Czyni to przez pos³ugê kap³añsk± Ko¶cio³a, na chwa³ê Naj¶wiêtszej Trójcy. Doprawdy jest to mysterium fidei, dokonuj±ce siê w Eucharystii: ¶wiat, który wyszed³ z r±k Boga Stwórcy, wraca do Niego odkupiony przez Chrystusa.
Eucharystia, pojêta jako zbawcza obecno¶æ Jezusa we wspólnocie wiernych i jako jej pokarm duchowy, jest czym¶ najcenniejszym, co Ko¶ció³ posiada na drogach historii.
W pokornym znaku chleba i wina, przemienionych w Jego Cia³o i Jego Krew, Chrystus wêdruje razem z nami, jako nasza moc i nasz wiatyk, i czyni nas ¶wiadkami nadziei dla wszystkich. Je¿eli wobec tej tajemnicy rozum do¶wiadcza w³asnych ograniczeñ, to serce o¶wiecone ³ask± Ducha ¦wiêtego dobrze wie, jak± przyj±æ postawê, zatapiaj±c siê w adoracji i w mi³o¶ci bez granic.
(Encyklika Ecclesia de Eucharystia vivit, 8-9. 62)

Modlitwa
Bo¿e, Ty nam da³e¶ prawdziwy Chleb z nieba, spraw, aby¶my moc± duchowego pokarmu zawsze ¿yli w Tobie i w dniu ostatecznym chwalebnie zmartwychwstali. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.

Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana.




Dzieñ pi±ty
G£OSIMY ¦MIERÆ TWOJ¡, PANIE JEZU

„Pan Jezus tej nocy, której zosta³ wydany” (1Kor 11, 23), ustanowi³ Ofiarê eucharystyczn± swojego Cia³a i swojej Krwi. S³owa aposto³a Paw³a przypominaj± nam dramatyczne okoliczno¶ci, w jakich narodzi³a siê Eucharystia. Zawiera ona niezatarty zapis mêki i ¶mierci Pana. Nie jest tylko przywo³aniem tego wydarzenia, lecz jego sakramentalnym uobecnieniem. Jest ofiar± Krzy¿a, która trwa przez wieki.9 Prawdê tê dobrze wyra¿aj± s³owa, jakimi w rycie ³aciñskim lud odpowiada na wypowiadan± przez kap³ana aklamacjê: „Oto wielka tajemnica wiary” – „G³osimy ¶mieræ Twoj±, Panie Jezu! „.
Je¶li Eucharystia jest tajemnic± wiary, która przewy¿sza nasz intelekt, a przez to zmusza nas do jak najpe³niejszej uleg³o¶ci S³owu Bo¿emu, to nikt tak jak Maryja nie mo¿e byæ wsparciem i przewodnikiem w takiej postawie. Nasze powtarzanie dzie³a Chrystusa z Ostatniej Wieczerzy, które jest wype³nianiem Jego nakazu: „To czyñcie na moj± pami±tkê!”, staje siê jednocze¶nie przyjêciem zaproszenia Maryi do okazywania Mu pos³uszeñstwa bez wahania: „Zróbcie wszystko, cokolwiek wam powie ” (J 2, 5). Z matczyn± trosk±, po¶wiadczon± podczas wesela w Kanie, Maryja wydaje siê nam mówiæ: „Nie wahajcie siê, zaufajcie s³owu mojego Syna. On, który móg³ przemieniæ wodê w wino, ma moc uczyniæ z chleba i wina swoje Cia³o i swoj± Krew, ofiaruj±c wierz±cym w tej tajemnicy ¿yw± pami±tkê swej Paschy, aby w ten sposób uczyniæ z siebie „chleb ¿ycia””.
(Encyklika Ecclesia dr Eucharystia vivit, 11. 54)

Modlitwa
Bo¿e, nasz Ojcze, o¶wieæ nasze serca ¶wiat³em wiary i rozpal ogniem mi³o¶ci, aby¶my w duchu i prawdzie ca³ym oddaniem wielbili Chrystusa, którego w tym Sakramencie czcimy jako naszego Boga i Pana. Który ¿yje i króluje na wieki wieków. Amen.

Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana.




Dzieñ szósty
DAR NAJWIÊKSZY

Ko¶ció³ otrzyma³ Eucharystiê od Chrystusa, swojego Pana, nie jako jeden z wielu cennych darów, ale jako dar najwiêkszy, poniewa¿ jest to dar z samego siebie, z w³asnej osoby w jej ¶wiêtym cz³owieczeñstwie, jak te¿ dar Jego dzie³a zbawienia. Nie pozostaje ono ograniczone do przesz³o¶ci, skoro „to, kim Chrystus jest, to, co uczyni³ i co wycierpia³ dla wszystkich ludzi, uczestniczy w wieczno¶ci Bo¿ej, przekracza wszelkie czasy i jest w nich stale obecne…”.
Gdy Ko¶ció³ sprawuje Eucharystiê, pami±tkê ¶mierci i zmartwychwstania swojego Pana, to centralne wydarzenie zbawienia staje siê rzeczywi¶cie obecne i „dokonuje siê dzie³o naszego Odkupienia”.Ofiara ta ma do tego stopnia decyduj±ce znaczenie dla zbawienia rodzaju ludzkiego, ¿e Jezus z³o¿y³ j± i wróci³ do Ojca, dopiero wtedy, gdy zostawi³ nam ¶rodek umo¿liwiaj±cy uczestnictwo w niej, tak jakby¶my byli w niej obecni. W ten sposób ka¿dy wierny mo¿e w niej uczestniczyæ i korzystaæ z jej niewyczerpanych owoców. Oto wiara, któr± przez wieki ¿y³y ca³e pokolenia chrze¶cijan.
Có¿ wiêkszego Jezus móg³ uczyniæ dla nas? Prawdziwie, w Eucharystii objawia nam mi³o¶æ, która posuwa siê „a¿ do koñca” (por. J 13,1) – mi³o¶æ, która nie zna miary.
(Encyklika Ecclesia dr Eucharystia vivit, 11)

Modlitwa
Bo¿e, Ty nas odnawiasz przez Naj¶wiêtszy Sakrament, niech On nape³ni nasze serca s³odycz± Twojej mi³o¶ci i pomo¿e d±¿yæ do niewypowiedzianych bogactw Twoejgo Królestwa. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.

Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana.
 
 
wiesia
wkaczor

Miejscowosc: Lublin
WysÅ‚any: 21 Maj 2013, 16:51   

Dzieñ siódmy

CIA£O I KREW ZA NAS WYDANE

Ustanawiaj±c Eucharystiê, nie ograniczy³ siê On jedynie do powiedzenia: „To jest Cia³o moje”, „to jest Krew moja”, lecz doda³: „które za was bêdzie wydane–, która za was bêdzie wylana” (Mt 26, 26.28; £k 22, 19-20). Nie potwierdzi³ jedynie, ¿e to, co im dawa³ do jedzenia i do picia, by³o Jego Cia³em i Jego Krwi±, lecz jasno wyrazi³, ¿e ma to warto¶æ ofiarnicz±, czyni±c obecn± w sposób sakramentalny swoj± ofiarê, która nied³ugo potem mia³a dokonaæ siê na krzy¿u dla zbawienia wszystkich. „Msza ¶wiêta jest równocze¶nie i nierozdzielnie pami±tk± ofiarn±, w której przed³u¿a siê ofiara Krzy¿a, i ¶wiêt± uczt± komunii w Ciele i Krwi Pana”.
Ko¶ció³ ¿yje nieustannie odkupieñcz± ofiar± i zbli¿a siê do niej nie tylko przez pe³ne wiary wspomnienie, ale te¿ poprzez aktualne uczestnictwo, poniewa¿ ofiara ta wci±¿ siê uobecnia, trwaj±c sakramentalnie w ka¿dej wspólnocie, która j± sprawuje przez rêce konsekrowanego szafarza. W ten sposób Eucharystia umo¿liwia ludziom wspó³czesnym dost±pienie pojednania, które Chrystus uzyska³ raz na zawsze dla ludzko¶ci wszystkich czasów. W rzeczywisto¶ci: „Ofiara Chrystusa i ofiara eucharystyczna s± jedn± ofiar±”.
(Encyklika Ecclesia dr Eucharystia vivit, 12)

Modlitwa
Bo¿e, Ty przez paschalne misterium Chrystusa odkupi³e¶ wszystkich ludzi, zachowaj w nas dzie³o swojego mi³osierdzia, aby¶my nieustannie czcz±c tajemnicê naszego zbawienia, mogli osi±gn±æ jego owoc. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.

Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana.





Dzieñ ósmy

CHLEB ¯YWY

Pascha Chrystusa zawiera w sobie oprócz mêki i ¶mierci tak¿e Jego zmartwychwstanie. Przypomina o tym aklamacja ludu po przeistoczeniu: Wyznajemy Twoje zmartwychwstanie. Rzeczywi¶cie, Ofiara eucharystyczna uobecnia nie tylko tajemnicê mêki i ¶mierci Zbawiciela, lecz tak¿e tajemnicê zmartwychwstania, w której ofiara znajduje swoje wype³nienie. Jako ¿ywy i zmartwychwsta³y, Chrystus mo¿e uczyniæ siebie w Eucharystii „chlebem ¿ycia” (J 6, 35.48), „chlebem ¿ywym” (J 6, 51).
Sakramentalne uobecnienie we Mszy ¶w. ofiary Chrystusa, uwieñczonej Jego zmartwychwstaniem, zak³ada specyficzn± obecno¶æ, o której (…) „mówi siê jako o „rzeczywistej” nie w sensie wy³±czno¶ci, tak jakby inne nie by³y „rzeczywiste” ale (…) poniewa¿ jest substancjalna, a w jej mocy Chrystus, Bóg-Cz³owiek ca³y staje siê obecny”. (…) „Przez konsekracjê chleba i wina dokonywa siê przemiana ca³ej substancji chleba w substancjê Cia³a Chrystusa, Pana naszego, i ca³ej substancji wina w substancjê Jego Krwi. Tê przemianê trafnie i w³a¶ciwie nazwa³ ¶wiêty i katolicki Ko¶ció³ przeistoczeniem”. Rzeczywi¶cie, Eucharystia jest mysterium fidei, tajemnic±, która przerasta nasze my¶li i mo¿e byæ przyjêta tylko w wierze, jak czêsto przypominaj± katechezy patrystyczne o tym Boskim Sakramencie. «Nie dostrzegaj – zachêca ¶w. Cyryl Jerozolimski – w chlebie i winie prostych i naturalnych elementów, poniewa¿ Pan sam wyra¼nie powiedzia³, ¿e s± Jego Cia³em i Jego Krwi±: potwierdza to wiara, chocia¿ zmys³y sugeruj± ci co¶ innego».
(Encyklika Ecclesia dr Eucharystia vivit, 14-15)

Modlitwa
Panie Bo¿e, Ty nam zes³a³e¶ Zbawiciela i uczyni³e¶ nas swymi przybranymi dzieæmi, wejrzyj ³askawie na wierz±cych w Chrystusa i obdarz ich prawdziw± wolno¶ci± i wiecznym dziedzictwem. Przez Chrystusa Pana naszego. Amen.

Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana.



Dzieñ dziewi±ty
WSPÓLNOTA EUCHARYSTYCZNA Z JEZUSEM
TAJEMNICA EUCHARYSTII

Zbawcza skuteczno¶æ ofiary urzeczywistnia siê w pe³ni, kiedy w Komunii przyjmujemy Cia³o i Krew Pana. Ofiara eucharystyczna sama z siebie jest skierowana ku wewnêtrznemu zjednoczeniu nas, wierz±cych, z Chrystusem przez Komuniê: otrzymujemy Tego, który ofiarowa³ siê za nas, otrzymujemy Jego Cia³o, które z³o¿y³ za nas na Krzy¿u, oraz Jego Krew, któr± przela³ „za wielu (–) na odpuszczenie grzechów” (Mt 26, 28).
Eucharystia to prawdziwa uczta, na której Chrystus ofiaruje siebie jako pokarm. Kiedy Jezus zapowiada to po raz pierwszy, Jego s³uchacze s± zaskoczeni i zdezorientowani, co zmusza Mistrza do podkre¶lenia obiektywnej prawdy zawartej w Jego s³owach: „Zaprawdê, zaprawdê, powiadam wam: Je¿eli nie bêdziecie jedli Cia³a Syna Cz³owieczego ani pili Krwi Jego, nie bêdziecie mieli ¿ycia w sobie” (J 6, 53). Nie chodzi tu pokarm w sensie metaforycznym: „Cia³o moje jest prawdziwym pokarmem, a Krew moja jest prawdziwym napojem” (J 6, 55).
(Encyklika Ecclesia dr Eucharystia vivit, 16)

Modlitwa
Panie Jezu Chryste, udziel nam swojej mocy i si³y, aby nie s³ab³a nasza gorliwo¶æ; pomnó¿ nasz± mi³o¶æ ku Tobie i naszym braciom. Pozwól nam posilaæ siê Chlebem ¯ycia przy Twoim stole eucharystycznym, a moc± tego pokarmu dozwól nam doj¶æ do Ciebie, który ¿yjesz i królujesz na wieki wieków. Amen.

Litania do Najdro¿szej Krwi Chrystusa Pana.
 
 
WyÅ›wietl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie mo¿esz za³±czaæ plików na tym forum
Nie mo¿esz ¶ci±gaæ za³±czników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group